Het winkelcentrum in Katwijk aan Zee is een prachtige speciaalzaak rijker. Sinds dit najaar openden Paul en Marijke Krispijn in de Princestraat namelijk de Vandyck Experience Store. Niemand minder dan fashion- en lifestyle expert Maik de Boer verrichte de officiële opening. “Een groot festijn in  coronatijd kon natuurlijk niet. Maar we hebben het zeker niet ongemerkt voorbij laten gaan”, aldus de trotse  eigenaresse. “Want voor ons is hiermee een droom  uitgekomen.”

 

In de Vandyck Experience Store is de volledige collectie van het kwaliteitsmerk te koop. Die bestaat naast het bekende bedtextiel ook uit boxspringbedden, kussens, badtextiel en accessoires. Het voormalige pand van speelgoedzaak Intertoys van 115 m2 groot is volledig verbouwd en opnieuw ingericht. Als je de Experience Store binnenstapt valt direct op hoe compleet, sfeervol en overzichtelijk alles is uitgestald. De combinaties van kleuren, stoffen en dessins van de verschillende producten brengen je al snel op leuke ideeën voor je eigen bad- en slaapkamer.

Vandyck Experience Store Meer ruimte nodig
Samen met haar man Paul runt Marijke alweer tien jaar De Nachtwacht op industrieterrein ’t Heen. Deze zaak staat voor kwaliteit en een uitstekende service met een uitgebreid assortiment hoge kwaliteit bedden, matrassen en beddengoed. De Nachtwacht is inmiddels uitgegroeid tot een volwassen zaak. Vanwege een gebrek aan ruimte, dacht het ondernemerspaar al langer na over uitbreiding op een extra locatie. “Toen we merkten dat dit grote pand in de Princestraat beschikbaar was, ging het snel. Het was gewoon precies het goede moment. Binnen één maand tijd was alles rond. De pandeigenaar was meteen enthousiast over onze plannen om hierin een Vandyck Experience Store te starten. Je kan gerust zeggen dat 2020 voor ons een heel bijzonder en turbulent jaar is geweest”, vertelt Marijke.

Zes collecties per jaar
In de Katwijkse Vandyck Experience Store is voldoende ruimte beschikbaar voor de zes collecties die dit merk per jaar brengt. Naast diverse acties gedurende het jaar. Dat betekent wekelijks een nieuwe etalage om klanten te blijven inspireren en nieuwe producten te laten zien en beleven. Daarnaast bezoekt een styliste van Vandyck de Experience Store enkele malen per jaar voor aanvullend advies over de winkelinrichting. Voor de Experience Store in de Princestraat is een team van enthousiaste en ervaren medewerkers samengesteld. Bovendien is Marijke zelf iedere week een dagdeel aanwezig. “En is het nodig, dan rijden we snel genoeg even heen en weer.”

Ondernemen in coronatijd
“Ook De Nachtwacht zijn we destijds in crisistijd gestart. In tien jaar tijd hebben we met de zaak een grote naamsbekendheid opgebouwd. We zijn dan ook best actief en laten ons zien en horen via social media, in de kranten en via folders. Iedere week is er immers wel iemand op zoek naar een nieuw bed. En die mensen wil ik natuurlijk graag in onze zaak ontvangen.

”De twee zaken van Paul en Marijke vullen elkaar aan. “Mensen kunnen op twee locaties een bestelling ophalen. En heb ik een bepaald dessin of maat van Vandyck bij De Nachtwacht niet op voorraad, dan verwijs ik door naar de Experience Store.”

Meer thuis
Vandyck Experience Store De coronacrisis heeft voor een aantal ondernemers zeker voordelen. Mensen zijn meer thuis en besteden daardoor meer aandacht aan alles in en om het huis. Als iets niet goed (meer) functioneert, valt dat eerder op. Dat geldt ook voor de slaapkamer. “Een bed is het belangrijkste meubelstuk in huis. Mensen onderschatten vaak de toegevoegde waarde van een goed bed”, weet Marijke uit ervaring. “Iemand beseft dat vaak pas als hij in een hotel wel goed slaapt en energiek wakker wordt, en thuis niet. Een goed bed maakt het verschil. Het betekent voor veel mensen een nieuw begin.”

Topstylist Maik de Boer
Dat Maik de Boer de opening van de Vandyck Experience Store verrichtte, is geen toeval. “Hij kocht bij ons een nieuw bed, was enthousiast over het idee en we hadden prettig contact. Bovendien wil hij graag meer actief zijn als interieurstylist van woningen. Zo konden we elkaar een beetje helpen in deze bizarre tijd.” Over de toekomst is Marijke nuchter en realistisch. “Ik ben ervan overtuigd dat fysieke winkels als de onze zullen blijven bestaan. Mensen waarderen een goed persoonlijk advies en bijpassende service. Dat kun je nooit vervangen door digitaal winkelen. En ik vind het heerlijk om mijn klanten in de watten te leggen.”

Sinds ongeveer zes jaar zijn Paul en Marijke Krispijn met hun winkels klant van Heilbron Leiden, voorheen De Leeuw Verzekeringen, voor alle benodigde verzekeringen.

De Leeuw maakt gebruik van cookies op haar website, onder meer om uw ervaring op onze website te verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in onze privacyverklaring.
Door onze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.