Waar komt geld vandaan? Hoe is de kredietcrisis ontstaan? Een aantal video's (Nederlands ondertiteld) voor consumenten die meer willen begrijpen van de financiële wereld.
Jazeker. Tussenpersonen moeten de vijand van verzekeraars worden. Althans, volgens Prof. Dr. V.A.F. (Victor) Lamme, hoogleraar cognitieve neurowetenschap aan de UVA. Dit inspireerde ons om duidelijkheid te geven over onze visie op verzekeraars.
U heeft een schade aan bijvoorbeeld uw auto, die vergoedt wordt door uw verzekeraar. U besluit echter de schade niet te laten repareren. Veel verzekeraars keren in dat geval niet het volledige schadebedrag aan u uit. Afhankelijk van uw polisvoorwaarden ontvangt u tussen 50 en 80% van het schadebedrag, verminderd met btw en het eigen risico. Gevalletje Laaienlichters of Logisch? Ik leg het u graag uit.
Volgens de economische wetenschap leiden dalende prijzen tot een stijgende vraag. Maar niet op de woningmarkt. De prijzen daalden met gemiddeld 20% maar het aantal verkopen stijgt nog niet echt. En het aanbod blijft onverminderd groot. De woonconsument blijkt vaker geleid door psychologie dan door economie. Over de verborgen psychologische wetten van de woningmarkt.
Veel mensen zien pensioen als een onderwerp voor de toekomst en bij voorkeur voor de verre toekomst. Zeker nu de pensioenleeftijd is verhoogd, lijkt het onderwerp pensioen ver van uw bed. Als u een partner heeft, dan is pensioen niet ver van uw bed. Het belang van een goede pensioenregeling ligt dan IN uw bed. Want ook het partner- of weduwenpensioen is een onderdeel van uw pensioen. Wellicht denkt u dat de Algemene Nabestaanden Wet (ANW) voor een oplossing zorgt. De ANW is echter niet meer dan een bodemvoorziening voor specifieke situaties.
In de huidige woningmarkt is het van belang om een juiste vraagprijs te hanteren. Als u uw woning niet alleen te koop wilt zetten, maar daadwerkelijk wilt verkopen, dan maakt een juiste vraagprijs het verschil. We leggen u graag uit hoe het werkt.
Het Midden- en Kleinbedrijf in Nederland heeft het zwaar. Er staan steeds meer winkels en kantoren leeg. Faillissementen van lokale bedrijven zijn aan de orde van de dag. Oorzaak: recessie. Maar tegelijkertijd nemen de bestedingen op het internet van jaar tot jaar toe. Een ontwikkeling met maatschappelijke keerzijden.
Makelaars horen het steeds vaker: "Maar ik heb geen haast bij de verkoop van mijn huis". Een verstandig uitgangspunt. Ook wij nemen graag de tijd voor de verkoop van uw woning. Maar soms heeft ‘geen haast’ een riskante ondertoon...